Година 2025, Брой 152
Дата на издаване21.7.2025 г.
Съдържание
-
Зоя Иванова
ИКОНОМИКО-УПРАВЛЕНСКИ АСПЕКТИ НА КОНТРАГЕНТНИЯ РИСК В ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯКлючови думи: контрагентен риск, електронна търговия, предприятия с онлайн продажби, модел за управление на контрагентния риск, онлайн трансакции на контрагенти.Резюме: лението на контрагентния риск в електронната търговия е неизменна част от рисковата стратегия на предприятията с онлайн продажби. В глобалната търговска мрежа осъществяваните от контрагентите онлайн трансакции създават редица предпостав-ки, фактори и причини за проявлението на рискови ситуации и обстоятелства. Целта на предлаган ... ... Управлението на контрагентния риск в електронната търговия е неизменна част от рисковата стратегия на предприятията с онлайн продажби. В глобалната търговска мрежа осъществяваните от контрагентите онлайн трансакции създават редица предпостав-ки, фактори и причини за проявлението на рискови ситуации и обстоятелства. Целта на предлаганата монографична разработка, е въз основа на проучване и синтезиране на икономико-управленските аспекти на контрагентния риск в електронната търговия, както и посредством имплементирането на силните страни на утвърдените и характеризиращи се с определена универсалност подходи и модели, да се адаптира и апробира модел за управление на контрагентния риск в електронната търговия на равнище предприятия с онлайн продажби и на тази база да се формират обобщаващи констатации и изведат валидни заключения. В тази насока се представят и интерпретират теоретични, методически и емпи-рични аспекти на изследване управлението на контрагентния риск в проучваната област. Получените резултати от реализираното изследване показват, че ефективното управление на контрагентния риск на предприятията с онлайн продажби се свързва с извеждане на конкретни бизнес идеи и практики, както и стратегически мерки за неговото своевременно и целенасочено разкриване, идентифициране, диагностициране, оценяване, предотвратяване и възпира-не.