УПРАВЛЕНИЕ НА КОНФЛИКТИ В БИЗНЕСОРГАНИЗАЦИЯТА – СТРАТЕГИИ, МЕТОДИ И ТАКТИКИ

Автори

Ключови думи
конфликт, конфликтогени, трудов конфликт, социален конфликт, конфликтологична компетентност, бизнесорганизация, управление.

Настоящият монографичен труд разглежда възможностите за управление на трудовите конфликти в бизнесорганизация. В рамките на синтезираните проблеми е извършен задълбочен литературен анализ, чрез който конфликтът се определя като многостранен динамичен феномен, който определящ социалното пространство.

Основната идея е, че концепцията за управление на организационни конфликти в условията на съвременен мениджмънт изисква използването на нови методически средства за по-ефективно управление. Необходимо е не само да се разрешават възникващи конфликти, но и да се прогнозират потенциални такива.

Извършено е изследване на съвкупност от работещи в бизнесорганизация, която се характеризира с голям брой заети в различни звена и отдели, които са териториално разпръснати. По-специално внимание е отделено на извеждане на специфичните особености на конфликта като процес, на конфликтните взаимодействия във вътрешната среда на организацията, на използваните стратегии, методи и тактики при разрешаване на конфликти, както и на алтернативните възможности за тяхното управление.

JEL Класификатор: D74.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 235
Цена: 5 Точки

Още статии от този брой