Въведение 9 Глава първа. Теоретико-приложни ракурси на международната търговия с услуги 13 1. Специфика на международната търговия с услуги 13 2. Основни фактори, стимулиращи международната търговия с услуги 16 3. Детерминантите в емпиричните изследвания на търговията с услуги с модела на гравитацията 20 4. Класифициране и отчитане на международната търговия с услуги 26 Глава втора. Концептуализация и апробиране на Гравитационния модел в търговията с услуги с R 30 1. За гравитационния модел и неговото приложение 30 2. Методологията за изследване на детерминантите на международната търговия 32 2.1. Спецификация на модела и метод за оценка на параметрите 32 2.2. Източници на информация и обработка на данните 36 2.3.Описание на зависимата и независимите променливи 37 3. Оценка на въздействието на факторите върху износа и вноса на услуги на България, Румъния и Хърватия 39 3.1. Резултати от гравитационен модел на търговията с услуги на България 39 3.2. Резултати от гравитационен модел на търговията с услуги на Румъния 42 3.3. Резултати от гравитационен модел на търговията с услуги на Хърватия 45 Глава трета. Монолатерален структурен анализ на търговията с услуги 49 1. Структурен анализ на външната търговия на България 49 2. Структурен анализ на външната търговия на Румъния 63 3. Структурен анализ на външната търговия на Хърватия 77 Глава четвърта. Анализ и оценка на тренда при търговията с услуги на България, Румъния и Хърватия (2000 – 2020 г.) 92 1. Индексен анализ и оценка на тренда в търговията с услуги по данни от платежния баланс за България, Румъния и Хърватия (2000 – 2020 г.) 92 1.1. Методика за индексен анализ на позиции по платежния баланс 92 1.2. Апробиране на методиката за индексен анализ и оценка на тренда в търговията с услуги за България, Румъния и Хърватия (2000 – 2020 г.) 97 2. Анализ чрез индикатори за качество в динамиката на баланса на услугите на България, Румъния и Хърватия (2000 – 2020 г.) 121 2.1. Възможни индикатори за оценка на качеството в динамиката на баланса на услугите 121 2.2. Апробиране на индикаторите за качество в динамиката на баланса на услугите на България, Румъния и Хърватия (2000 – 2020 г.) 122 Глава пета. Анализ на интензивността на търговията и определяне на външнотърговския потенциал 128 1. Показатели за интензивност на търговията с услуги и оценка на външнотърговския потенциал 128 2. Билатерално оценяване на експортния и импортния потенциал 131 3. Анализ на интензивността на вноса и износа на услуги по страни партньори. 145 Заключение 156 Приложения 158 Приложение 1. Функции на пакета „Gravity” 158 Приложение 2. Списък на страните, включени в гравитационния модел 159 Приложение 3. Списък на страните с общ официален или говорим език, включени в гравитационния модел 160 Приложение 4. Потенциал за увеличаване на износа/ вноса на услуги 161 Приложение 5. Растеж и изпреварване на износа и вноса по типове услуги и страни за периода 2000–2020 г. при база 2000 г. 162 Библиография 164
Увод 9 ГЛАВА ПЪРВА. Теоретични основи на корпоративната социална отговорност 13 1. Същност, характеристики и принципи на корпоративната социална отговорност 13 2. Преглед на историческото развитие на корпоративната социална отговорност 23 3. Основни теории ...
Увод 9 Глава първа. Пазарният механизъм на социално-ориентирания капитализъм 13 1.1. Образованието като икономическа категория 13 1.2. От труд към човешки капитал 18 1.3. Постмодерна трактовка на образованието 25 1.4. Ролята на държавата в предлагането на ...
Въведение 9 Глава първа. Теоретични основи на изследването на събитийния туризъм 13 1.1. Изходни постановки и концепции относно свободното време, рекреацията и туризма 13 1.2. Същност и характеристики на категориите специални събития и събитиен туризъм 24 1.3. ...
Въведение 9 Глава първа. Инвестициите като наука и методика 13 1. Инвестициите като икономически, социален и политически феномен 14 2. Инвестиционна природа на риска и регулацията 15 3. Исторически прочит на идеите за инвестициите и риска 18 4. Относно принципите ...
Въведение 9 1. Концепция и инструментариум 13 1.1. Дефиниране на проблема 13 1.2. Концептуална рамка 15 1.3. Основни понятия 17 1.4. Логически модел на необходимите данни 18 1.5. Експлоративен анализ на данни от продажбени трансакции 21 1.6. Обекти от ...
СЪДЪРЖАНИЕ Въведение 9 Глава първа. Теоретико-приложни ракурси на международната търговия с услуги 13 1. Специфика на международната търговия с услуги 13 2. Основни фактори, стимулиращи международната търговия с услуги 16 3. Детерминантите в емпиричните ...
Библиотека „Стопански свят” е специализирано издание, с повече от четвърт век история, за публикуване на монографични изследвания в областта на икономиката, администрацията и управлението на автори от висши училища и научни организации от страната и чужбина. Създадена е през 1993 г. в отговор на необходимостта, научната продукция да придобива повече публичност и да подпомага авторите в академичното им израстване. Неин пръв и най-дългогодишен главен редактор е проф. д-р ик. н. Димитър Панайотов.
УСЛОВИЯ ЗА ПУБЛИКУВАНЕ В БИБЛИОТЕКА ,,СТОПАНСКИ СВЯТ“
Получаване на бланка Заявка за публикуване в Библиотека "Стопански свят" при поискване на електронната поща на изданието ssvjat@uni-svishtov.bg.
На същия адрес се изпращат попълнените заявки.
Монографичните изследвания, представени за рецензиране, трябва да
КОМБИНИРАН ПОДХОД ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ С УСЛУГИ
СЪДЪРЖАНИЕ Въведение 9 Глава първа. Теоретико-приложни ракурси на международната търговия с услуги 13 1. Специфика на международната търговия с услуги 13 2. Основни фактори, стимулиращи международната търговия с услуги 16 3. Детерминантите в емпиричните изследвания на търговията с услуги с модела на гравитацията 20 4. Класифициране и отчитане на международната търговия с услуги 26 Глава втора. Концептуализация и апробиране на Гравитационния модел в търговията с услуги с R 30 1. За ...
АНАЛИЗ НА ПАЗАРНАТА КОШНИЦА С R
Въведение 9 1. Концепция и инструментариум 13 1.1. Дефиниране на проблема 13 1.2. Концептуална рамка 15 1.3. Основни понятия 17 1.4. Логически модел на необходимите данни 18 1.5. Експлоративен анализ на данни от продажбени трансакции 21 1.6. Обекти от трансакционен клас 25 1.7. Дескриптивен анализ на данни от продажбени трансакции 27 1.8. Показатели за анализ на пазарната кошница 32 1.9. Извличане на асоциативни правила 40 1.9.1. Идентифициране на често срещани ...
ИНВЕСТИЦИИ И ИНВЕСТИЦИОННИ РЕШЕНИЯ: МЕТОДИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ
Въведение 9 Глава първа. Инвестициите като наука и методика 13 1. Инвестициите като икономически, социален и политически феномен 14 2. Инвестиционна природа на риска и регулацията 15 3. Исторически прочит на идеите за инвестициите и риска 18 4. Относно принципите на инвестирането 24 Глава 2. Измерения на риска и доходността в портфейлната теория 27 1. Подходи за намиране на очакваната доходност и риска 28 2. Изследване хипотезата за нормално разпределение в доходността на финансовите ...