ДАРИТЕЛСКИТЕ ФОНДОВЕ КАТО ЕФЕКТИВНА ФОРМА ЗА НАБИРАНЕ НА СРЕДСТВА ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО

Автори

Ключови думи
дарителско финансиране, набиране на средства, финансиране на образованието чрез дарителски фондове, дарителски фонд.

Целта на настоящото изследване е да се структурират класическите елементи на набирането на средства за образованието и да се обоснове моделът на финансиране чрез дарения като ефективна форма на набиране на средства в образованието. Чрез структуриране на класическите методи за набиране на средства в сферата на образованието и идентифициране на техните специфични характеристики се класифицират източниците на благотворителност, типовете набиране на средства и етапите на кампаниите за набиране на средства за образованието. Структурирането на набирането на средства в рамките на моделите на финансово посредничество ни позволява да детайлизираме спецификата на пазара на услуги за набиране на средства и неговите участници, както и да определим финан¬сирането чрез дарителски фондове като ключова форма на набиране на средства в образованието. Финансирането чрез дарителски фондове се определя като ключова форма на набиране на средства в образованието и се използва масово като инструмент за привличане и ефективно използване на дарителски средства от редица университети по цял свят, тъй като им позволява да редуцират волатилността на приходите от основната дейност. В съвременните условия дарителските фондове представляват утвърден и оптимален инструмент в световната практика за привличане на допълнителни ресурси в сферата на образованието, като едновременно стимулират икономическия интерес на работодателите към инвестиране в образованието и позволяват увеличаване на финансирането чрез годишни приходи, получавани от инвестиране на публичен и частен капитал без правото за използване на самия капитал.

JEL Класификатор: A19, I22
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ГРУЗИЯ КАТО ТЪРГОВСКА МАРКА: АНАЛИЗ НА ДИГИТАЛНАТА ПОЗИЦИЯ НА СТРАНАТА В БЛОГОСФЕРАТА

    В контекста на цифровата трансформация националните брандове се превръщат в ключов инструмент за промотиране на малките държави на международната сцена. Цифрови платформи като социалните мрежи и приложенията за съобщения предоставят нови канали за представяне на дадена страна, формиране на нейния образ и осъществяване на културна дипломация. Целта ...

  • АТЕНТНАТА АКТИВНОСТ В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА ЗА ПЕРИОДА 2014–2024

    Настоящата разработка използва патентната статистика в качеството ѝ на индикатор на технологичното развитие на отделните икономически сектори. Целта на изследването е да се установят приоритетните за развитие сектори във всяка от държавите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), използвайки данните за брой заявени и издадени патенти чрез ЕПВ в ...

  • НАУЧНИЯТ ИНТЕРЕС КЪМ ПЛОЩАДКИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ – БИБЛИОМЕТРИЧНО ПРОУЧВАНЕ

    Електронната търговия, площадките за електронна търговия (e-marketplaces) и Интернет растат паралелно и непрекъснато през последните повече от три десетилетия. В статията провеждаме библио-метрично изследване върху данни от базата от данни Web of Science (WoS) за периода 2000–2025 (730 източника с 19947 библиографски източници и средно 11.63 ...