Въведение 9 1. За смисъла от аналитично ценообразуване 12 1.1. Разграничаване на понятията 12 1.2. Защо е важен аналитичният подход към ценообразуването? 15 2. Въздействия на цените върху търсенето 17 2.1. Ценова значимост и ценова информираност 18 2.1.1. Оценяване на ценовата значимост 18 2.1.2. Оценяване на ценовата информираност 21 2.2. Ценова еластичност на търсенето 22 2.2.1. Подходи за оценяване на ценовата еластичност 26 2.2.2. Източници на данни за оценяване на ценовата еластичност 28 2.2.3. Модели за оценяване на ценовата еластичност 38 2.2.4. Избиране на адекватен модел за оценка на ценовата еластичност 41 2.3. Готовност за плащане на потребителите 48 2.3.1. Хипотеза за нормално разпределение на готовността за плащане 50 2.3.2. Хипотеза за равномерно разпределение на готовността за плащане 55 2.3.3. Хипотеза за логистично разпределение на готовността за плащане 56 2.4. Оценяване на заявената готовност за плащане 60 2.4.1. Метод на условното оценяване 62 2.4.2. Метод на Габор и Грейнджър 85 2.4.3. Метод на ван Вестендорп (PSM) 95 2.4.4. Изборен конджойнт анализ (CBC) 107 2.5. Функция на ценовия отговор 124 2.5.1. Детерминистичен подход за оценяване на функцията на ценовия отговор 127 2.5.2. Оценяване на функцията на ценовия отговор с бутстрапинг 134 3. Оптимизиране на цените 136 3.1. Общ модел за извеждане на оптимална цена 145 3.2. Оптимална цена при линейна функция на ценовия отговор 146 3.3. Оптимална цена при изоеластична функция на ценовия отговор 147 3.4. Оптимална цена при логистична функция на ценовия отговор 149 4. Персонализиране на цените 153 4.1. Ценова диференциация 156 4.2. Ценови структури 160 4.3. Оптимално персонализирано ценообразуване 164 4.3.1. Процес на вземане на решение за покупка в B2B контекст 165 4.3.2. Необходими данни 166 4.3.3. Модел за персонализирано ценово офериране 166 4.3.4. Теория за перспективата и психологическа рамка на решението за покупка 169 4.3.5. Прототип на модел за персонализирано офериране 173 4.4. Нелинейно ценообразуване 179 4.4.1. Принципи на пакетното ценообразуване 180 4.4.2. Оптимално пакетно ценообразуване 183 Заключение 191 Използвани източници 192
Увод 9 Глава първа. Пазарният механизъм на социално-ориентирания капитализъм 13 1.1. Образованието като икономическа категория 13 1.2. От труд към човешки капитал 18 1.3. Постмодерна трактовка на образованието 25 1.4. Ролята на държавата в предлагането на ...
Въведение 9 Глава първа. Теоретични основи на изследването на събитийния туризъм 13 1.1. Изходни постановки и концепции относно свободното време, рекреацията и туризма 13 1.2. Същност и характеристики на категориите специални събития и събитиен туризъм 24 1.3. ...
Въведение 9 Глава първа. Инвестициите като наука и методика 13 1. Инвестициите като икономически, социален и политически феномен 14 2. Инвестиционна природа на риска и регулацията 15 3. Исторически прочит на идеите за инвестициите и риска 18 4. Относно принципите ...
Въведение 9 1. Концепция и инструментариум 13 1.1. Дефиниране на проблема 13 1.2. Концептуална рамка 15 1.3. Основни понятия 17 1.4. Логически модел на необходимите данни 18 1.5. Експлоративен анализ на данни от продажбени трансакции 21 1.6. Обекти от ...
СЪДЪРЖАНИЕ Въведение 9 Глава първа. Теоретико-приложни ракурси на международната търговия с услуги 13 1. Специфика на международната търговия с услуги 13 2. Основни фактори, стимулиращи международната търговия с услуги 16 3. Детерминантите в емпиричните ...
Библиотека „Стопански свят” е специализирано издание, с повече от четвърт век история, за публикуване на монографични изследвания в областта на икономиката, администрацията и управлението на автори от висши училища и научни организации от страната и чужбина. Създадена е през 1993 г. в отговор на необходимостта, научната продукция да придобива повече публичност и да подпомага авторите в академичното им израстване. Неин пръв и най-дългогодишен главен редактор е
УСЛОВИЯ ЗА ПУБЛИКУВАНЕ В БИБЛИОТЕКА ,,СТОПАНСКИ СВЯТ“
Получаване на бланка Заявка за публикуване в Библиотека "Стопански свят" при поискване на електронната поща на изданието ssvjat@uni-svishtov.bg. На същия адрес се изпращат попълнените заявки. Монографичните изследвания, представени за рецензиране, трябва да отговарят на следните изискванията:
1.Монографичното
Оптимизацията на цените чрез количествени методи за анализ поз-волява на фирмите да вземат информирани решения за ефективна ценова политика. Използвайки данни, вместо предположения, вземащите решения могат да определят „правилната“ цена на своя продукт или услуга, за да привлекат клиенти, като по този начин увеличат приходите от продажби, печалбата или рентабилността. Тази монография е посветена на избрани практическите проблеми, свързани с ценови изследвания и оптимизиране на ценови решения. ...
КОМБИНИРАН ПОДХОД ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ С УСЛУГИ
СЪДЪРЖАНИЕ Въведение 9 Глава първа. Теоретико-приложни ракурси на международната търговия с услуги 13 1. Специфика на международната търговия с услуги 13 2. Основни фактори, стимулиращи международната търговия с услуги 16 3. Детерминантите в емпиричните изследвания на търговията с услуги с модела на гравитацията 20 4. Класифициране и отчитане на международната търговия с услуги 26 Глава втора. Концептуализация и апробиране на Гравитационния модел в търговията с услуги с R 30 1. За ...
АНАЛИЗ НА ПАЗАРНАТА КОШНИЦА С R
Въведение 9 1. Концепция и инструментариум 13 1.1. Дефиниране на проблема 13 1.2. Концептуална рамка 15 1.3. Основни понятия 17 1.4. Логически модел на необходимите данни 18 1.5. Експлоративен анализ на данни от продажбени трансакции 21 1.6. Обекти от трансакционен клас 25 1.7. Дескриптивен анализ на данни от продажбени трансакции 27 1.8. Показатели за анализ на пазарната кошница 32 1.9. Извличане на асоциативни правила 40 1.9.1. Идентифициране на често срещани ...