ГРУЗИЯ КАТО ТЪРГОВСКА МАРКА: АНАЛИЗ НА ДИГИТАЛНАТА ПОЗИЦИЯ НА СТРАНАТА В БЛОГОСФЕРАТА

Автори

Ключови думи
национално брандиране, дигитални медии, социални мрежи, блогосфера, странови имидж, Грузия, Фейсбук, дигитална дипломация, ангажираност.

В контекста на цифровата трансформация националните брандове се превръщат в ключов инструмент за промотиране на малките държави на международната сцена. Цифрови платформи като социалните мрежи и приложенията за съобщения предоставят нови канали за представяне на дадена страна, формиране на нейния образ и осъществяване на културна дипломация. Целта на настоящото изследване е да се анализира блогосферата, която формира дигиталното позициониране на марката „Грузия“ в различните социални мрежи. Особено внимание се отделя на структурата на популярните блогове, стратегиите за съдържание, визуал-ната идентичност и ангажираността на аудиторията. Въз основа на количествен и качествен анализ на съдържанието изследването идентифицира ключови практики в брандирането и оценява тяхната ефективност. Резултатите разкриват как неформалните дигитални инфлуенсъри (включително блогъри и тематични общности) оформят образа на Грузия като туристическа, културна и инвестиционна дестинация.

JEL Класификатор: M31, M37
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • НАУЧНИЯТ ИНТЕРЕС КЪМ ПЛОЩАДКИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ – БИБЛИОМЕТРИЧНО ПРОУЧВАНЕ

    Електронната търговия, площадките за електронна търговия (e-marketplaces) и Интернет растат паралелно и непрекъснато през последните повече от три десетилетия. В статията провеждаме библио-метрично изследване върху данни от базата от данни Web of Science (WoS) за периода 2000–2025 (730 източника с 19947 библиографски източници и средно 11.63 ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ПУБЛИЧНО-ЧАСТНИ ПАРТНЬОРСТВА ЗА СМАРТ ГРАДСКИ ПРОЕКТИ

    Статията е с фокус върху стратегическите аспекти на управлението на публично-частните партньорства (ПЧП) при интелигентните градски проекти. Глобалната тенденция към урбанизация налага трансформация, за чието успешно изпълнение ПЧП се явяват много важен инструмент. Традиционните управленски подходи се оказват недостатъчни поради бързата динамика ...

  • АТЕНТНАТА АКТИВНОСТ В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА ЗА ПЕРИОДА 2014–2024

    Настоящата разработка използва патентната статистика в качеството ѝ на индикатор на технологичното развитие на отделните икономически сектори. Целта на изследването е да се установят приоритетните за развитие сектори във всяка от държавите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), използвайки данните за брой заявени и издадени патенти чрез ЕПВ в ...