УПРАВЛЕНИЕ НА ПУБЛИЧНО-ЧАСТНИ ПАРТНЬОРСТВА ЗА СМАРТ ГРАДСКИ ПРОЕКТИ

Автори

Ключови думи
публично-частни партньорства, смарт градове, интелигентни градове, стратегическо управление; технологични иновации.

Статията е с фокус върху стратегическите аспекти на управлението на публично-частните партньорства (ПЧП) при интелигентните градски проекти. Глобалната тенденция към урбанизация налага трансформация, за чието успешно изпълнение ПЧП се явяват много важен инструмент. Традиционните управленски подходи се оказват недостатъчни поради бързата динамика на цифровите иновации. Целта на настоя¬щото изследване е да се „търсят“ определящите измерения на един бъдещ комплексен управленски модел (интегриращ финансовата гъвкавост, технологичното инкорпориране и дигиталното гражданско участие). Анализът е върху моделите за финансиране, ролята на технологичните иновации и механизмите за гражданско включване чрез дигитални платформи. Основният извод е, че успехът на ПЧП зависи от адаптирането към целия жизнен цикъл на технологиите и от изграждането на административен (експертен) капацитет.

JEL Класификатор: L33, R53, O31
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • НАУЧНИЯТ ИНТЕРЕС КЪМ ПЛОЩАДКИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ – БИБЛИОМЕТРИЧНО ПРОУЧВАНЕ

    Електронната търговия, площадките за електронна търговия (e-marketplaces) и Интернет растат паралелно и непрекъснато през последните повече от три десетилетия. В статията провеждаме библио-метрично изследване върху данни от базата от данни Web of Science (WoS) за периода 2000–2025 (730 източника с 19947 библиографски източници и средно 11.63 ...

  • ГРУЗИЯ КАТО ТЪРГОВСКА МАРКА: АНАЛИЗ НА ДИГИТАЛНАТА ПОЗИЦИЯ НА СТРАНАТА В БЛОГОСФЕРАТА

    В контекста на цифровата трансформация националните брандове се превръщат в ключов инструмент за промотиране на малките държави на международната сцена. Цифрови платформи като социалните мрежи и приложенията за съобщения предоставят нови канали за представяне на дадена страна, формиране на нейния образ и осъществяване на културна дипломация. Целта ...

  • АТЕНТНАТА АКТИВНОСТ В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА ЗА ПЕРИОДА 2014–2024

    Настоящата разработка използва патентната статистика в качеството ѝ на индикатор на технологичното развитие на отделните икономически сектори. Целта на изследването е да се установят приоритетните за развитие сектори във всяка от държавите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), използвайки данните за брой заявени и издадени патенти чрез ЕПВ в ...