СТРУКТУРА И ДИНАМИКА НА БЪЛГАРСКАТА И ЧУЖДЕСТРАННАТА МАРКОВА АКТИВНОСТ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПЕРИОДА 2010–2023 г.
Автори
Ключови думи
маркова активност, заявителска активност, регистрация на марка.
Като един от обектите на индустриална собственост с нарастващо значение в последните години, марките са предпочитан инструмент за въздействие върху потребителските нагласи и за повишаване разпознаваемостта на компаниите. Въпреки това, изследванията в областта на структурата на марковата активност и динамиката на нейното изменение под влияние на различни фактори на обкръжаващата среда остават извън фокуса на изследователите в България. Основната цел на настоящата статия е да се представят състоянието и динамиката на българската и чуждестранната маркова активност в България за периода 2010–2023 г. Измерена е и българската маркова активност в чужбина. Изследването е изградено върху информация за брой заявени и регистрирани марки, получени от базата данни на Световната организация по интелектуална собственост (СОИС). В резултат на проучването е установено, че през периода 2010–2023 г. се наблюдава намаляваща чуждестранна активност в България, но нараства интересът на български заявители и маркопритежатели към закрила на права върху марка в чужбина.
JEL Класификатор: F23, О34.Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 2 Точки