СТРУКТУРА И ДИНАМИКА НА БЪЛГАРСКАТА И ЧУЖДЕСТРАННАТА МАРКОВА АКТИВНОСТ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПЕРИОДА 2010–2023 г.

Автори

Ключови думи
маркова активност, заявителска активност, регистрация на марка.

Като един от обектите на индустриална собственост с нарастващо значение в последните години, марките са предпочитан инструмент за въздействие върху потребителските нагласи и за повишаване разпознаваемостта на компаниите. Въпреки това, изследванията в областта на структурата на марковата активност и динамиката на нейното изменение под влияние на различни фактори на обкръжаващата среда остават извън фокуса на изследователите в България. Основната цел на настоящата статия е да се представят състоянието и динамиката на българската и чуждестранната маркова активност в България за периода 2010–2023 г. Измерена е и българската маркова активност в чужбина. Изследването е изградено върху информация за брой заявени и регистрирани марки, получени от базата данни на Световната организация по интелектуална собственост (СОИС). В резултат на проучването е установено, че през периода 2010–2023 г. се наблюдава намаляваща чуждестранна активност в България, но нараства интересът на български заявители и маркопритежатели към закрила на права върху марка в чужбина.

JEL Класификатор: F23, О34.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • СТРАТЕГИИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА НАСИЛИЕТО ПО ФУТБОЛНИТЕ СТАДИОНИ В ГЕРМАНИЯ: ГЛЕДНАТА ТОЧКА НА ПУБЛИЧНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ

    В статията се изследва ролята на публичната администрация в разработването и прилагането на ефективни мерки за сигурност на германските футболни стадиони. Използвайки качествен изследователски подход, изследването съчетава обширен преглед на литературата с анализ на съществуващите концепции за сигурност. Разглеждат се ключови фактори като правни ...

  • РОЛЯТА НА ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ В НИГЕРИЯ

    В настоящата разработка се изследва връзката между данъчното облагане и устойчивото развитие в Нигерия. Специфична цел на изследването е да се проучи как корпоративният данък, данъкът върху печалбата от петрол и данъкът върху добавената стойност биха повлияли на устойчивото развитие в Нигерия от гледна точка на доход на глава от населението. За ...

  • НЯКОИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПОДХОДА ЗА КАЛКУЛИРАНЕ ПО ДЕЙНОСТИ В МЕСОПРЕРАБОТВАТЕЛНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ – СТРАТЕГИЧЕСКИ АСПЕКТИ

    Въпросите, свързани с калкулирането на себестойността, стават все по-значими в контекста на конкурентната среда на работа на съвременните икономически единици. Непрестанното усъвършенстване на подхода за калкулиране по дейности и разгръщането му в стратегически аспект во-дят до неговото все по-широко приложение в световен мащаб от компании в ...