ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ОБРАТНАТА ЛОГИСТИКА В БЪЛГАРИЯ
Автори
Ключови думи
обратна логистика, бариери пред внедряване, вътрешна среда, външна среда, продукт и опаковка.
Съдържание
Въведение 9
Глава първа. Теоретични аспекти на обратна логистика 11
1.1. Същност и предпоставки за възникване на обратната
логистика 11
1.2. Обхват на обратната логистика 21
1.3. Дейности на обратната логистика и фактори,
влияещи върху тях 29
Глава втора. Методологически инструментариум
при изследване на обратната логистика 52
2.1. Конструиране на измервателния апарат за обратна
логистика 52
2.2. Симулационни и емпирични методи за изследване
на обратната логистика 66
2.3. Разработване на методология за изследване на обратната логистика в България 80
Глава трета. Анализ на проблемите и възможностите
пред обратната логистика в България 89
3.1. Анализ на вътрешната среда на предприятието за внедряване на обратната логистика 89
3.2. Анализ на продукта, опаковката и причините за връщането им при внедряване на обратната логистика101
3.3. Анализ на външната среда и взаимоотношенията
при внедряване на обратната логистика 117
3.4. Анализ на връзките и зависимостите при изследване
на обратната логистика 124
Заключение 134
Използвани източници 136
Резюме
Замърсяването на околната среда е един от основните проблеми, стоящи пред държавните институции, предприятията и обществото. Събирането и повторното използване на създадените отпадъци е в основата на устойчивото развитие на цялата икономическа система.
Целта на автора е да се разкрият проблемите и възможностите пред внедряване на обратната логистика в българските предприятия. Обект на изследването са производствените и търговските предприятия от различни икономически сектори в България. Предмет на настоящото изследване са проблемите пред обратната логистика. Основната теза е, че внедряването на обратната логистика разкрива нерешените проблеми и новите възможности пред българските предприятия за по-ефективното използване на ресурсите и постигането на устойчив растеж. На тази база е проведено емпирично проучване посредством разпространение на анкетна карта до определен брой респонденти. Резултатите от практическото изследване открояват проблемите пред внедряването на об¬ратната логистика в България.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 160
Цена: 5 Точки