ФИНАНСОВАТА ГРАМОТНОСТ НА КЛИЕНТИТЕ – ВАЖЕН ФАКТОР ЗА УСПЕШНА ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА БАНКИТЕ

Автори

Ключови думи
дигитализация, търговски банки, клиенти, финансова грамотност

Дигитализацията на банковата дейност и възможностите, които дава на своите клиенти, е важен аспект на банковата дейност вече години наред. И тя следва световните тенденции. Банките са едни от финансовите институции, които работят активно в тази посока, за да не отстъпват на световния електронен бизнес, който върви напред. Успеш¬ната банкова дигитализация зависи от редица фактори и един от тях е финансовата грамотност на клиентите, която в голяма степен определя как ще продължи процесът на дигитална трансформация на банките. Целта на изследването е да очертае зависимостта на банковата дигитализация от нивото на грамотност на клиентите и политиките, които трябва да се провеждат, за да бъде тя успешна.

JEL Класификатор: 21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ЗАВИСИМОСТ МЕЖДУ ЦЕНИТЕ НА ПРОИЗВОДСТВО И ИНФЛАЦИЯТА ПРИ ХРАНИТЕЛНИТЕ ПРОДУКТИ В БЪЛГАРИЯ

    Изследването има за цел да се открият взаимовръзки меж¬ду общия индекс на цени на производител при хранителните продукти и хармонизирания индекс на потребителските цени при хранителните про¬дукти в България. Чрез анализа на взаимовръзките се цели да се раз-крие влиянието на цените на производител върху крайната потребителска цена на хранителните ...

  • ВЛИЯНИЕ НА РАЗХОДИТЕ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ ВЪРХУ ИКОНОМИЧЕСКИЯ РАСТЕЖ

    Образованието е ключова област в обществения живот, чиято функция е да осигурява висококвалифициран човешки капитал. Раз¬витието на сферата образование е непосредствено свързано с финансирането на разходите за обучение, изследвания и иновации. Разпространението на епидемията от COVID-19 постави множество въпроси пред държавното управление на ...

  • ПОКРИТИЕ НА БЪЛГАРИЯ С МЕСТНИ ИНИЦИАТИВНИ ГРУПИ – ТЕРИТОРИАЛЕН АНАЛИЗ

    Настоящото изследване е фокусирано върху новаторския подход ЛИДЕР в рамките на Общата селскостопанска политика на ЕС, използван широко за децентрализирано и същевременно интегрирано развитие на селските райони в отделните страни – членки. В теоретичен план подходът ЛИДЕР е част от ендогенната теория за икономическото развитие и има важна роля за ...