ПУБЛИЧНИ РАЗХОДИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ В СТРАНИТЕ – ЧЛЕНКИ НА ЕС: КЛЪСТЕРЕН АНАЛИЗ

Автори

Ключови думи
публични разходи, образование, ЕС, финансиране

Настоящата статия цели да представи ангажираността на страните – членки на ЕС по отношение на провежданата от тях политика в областта на образованието. Основни моменти в статията са отчитане на значимостта от инвестиране в човешки капитал и доколко държавата се справя в ролята си на такъв „инвеститор“. Посредством клъстеризация на наличните данни в статията са диференцирани определени групи от страни в рамките на ЕС съобразно политиката на правителствата по финансирането на образователните услуги.

JEL Класификатор: H41, I22, I28
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • РАЗВИТИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО КРЕДИТИРАНЕ ОТ НЕБАНКОВИТЕ КРЕДИТИРАЩИ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ

    Настоящото изследване е посветено на потребителските кредити, отпуснати от дружествата, специализирани в кредитиране в България, през периода март 2008 – септември 2018 г. Направено е кратко представяне на същностните характеристики на потребителския кредит и е отделено внимание на ключови аспекти от нормативното регламентиране на този вид ...

  • ВОДИ ЛИ ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО ДО ВИСОКА ИНФЛАЦИЯ? МИТ ИЛИ ФАКТ?

    Замяната на местната валута с еврото води до редица дискусии, коментари, спорове, най-честите от които са свързани с въпросите относно нарастващите общи нива на цените на стоките и услугите. Обект на изследването са държавите, които приеха единната европейска валута след 2007 година. Не се разглеждат Кипър и Малта поради ограниченията за обем. ...

  • МОДЕЛИРАНЕ НА ИЗТОЧНИЦИТЕ НА СТОЙНОСТ ПРИ БАНКИТЕ И ОЦЕНЯВАНЕ ПО МЕТОДА НА СКОНТИРАНИТЕ ПАРИЧНИ ПОТОЦИ

    Предлагаме надграждане, адаптация и приложение на факторен модел за исторически финансов анализ, прогнозиране и оценяване на банкова финансова институция по метода на сконтираните парични потоци въз основа на публично достъпна информация, който да може да бъде прилаган в практиката. Изследваме адекватността и реализма на подхода, неговите ...