ВЛИЯНИЕТО НА КУЛТУРНАТА ХЕТЕРОГЕННОСТ ВЪРХУ ЕВРОПЕЙСКИЯ ИНТЕГРАЦИОНЕН ПРОЦЕС

Автори

Ключови думи
Европейски съюз, интеграция, културни различия

След шейсет години на интеграция идеята за Обединена Европа е поставена на изпитание. Целта на статията е да постави на дискусия достижимата степен на интеграция между страните членки. През призмата на трите школи за регионална интеграция, неолиберални модели, дирижистка школа и структурализъм, е оценена постигната до момента интеграция на Европейския съюз. Предложено е ново деление на интеграционните форми: техническа и съществена интеграция. Техническата интеграция е екзогенна по своята същност и се отнася до обектите на интеграция, докато съществената интеграция е ендогенна и се отнася до субектите на интеграция. Поставен е акцент върху културните различия в ЕС, като фактор, стоящ в основата на съществената интеграция.

JEL Класификатор: F55, O52
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • АНАТОМИЯ НА ПАРИЧНОТО РАВНОВЕСИЕ В ИКОНОМИКАТА

    Паричното равновесие много често е показател за ста¬билност на икономиката. Повечето от икономическите смущения на всеки етап от развитието имат за основа нарушаване на равенството между парите и стойността на стоките. Във връзка с това в статията се прави анализ на паричното равновесие в контекста на количествената теория за парите и в контекста ...

  • ОЦЕНКА НА ЛИКВИДНОСТТА НА БЪЛГАРСКАТА БАНКОВА СИСТЕМА (2009–2013 г.)

    Ликвидността има ключово значение за стабилността на индивидуалните кредитни институции и банковата система като цяло. В нормални условия като ключов фактор за стабилност се определя капиталовата адекватност на банките. В условията на криза обаче се изостря чувствителността на кредитните институции към недостига на налични парични средства за ...

  • НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ЕЛЕКТРОНЕН БИЗНЕС И ЕЛЕКТРОННИ РАЗПЛАЩАНИЯ

    Концепцията за новото поколение електронен бизнес (e-Business 2.0, Social Business) се отнася до компании, които интегрират социалните технологии и инструменти във всички бизнес процеси както вътрешни, така и външни (клиенти, доставчици, бизнес партньори) и по този начин преодоляват много от традиционните организационни бариери, които забавят ...