НАБИРАНЕ НА СРЕДСТВА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ: КОНЦЕПЦИЯ, ФАКТОРИ И СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА ЦЕЛ
Автори
Ключови думи
дарителско финансиране, набиране на средства, дарителско набиране на средства за образованието, дарителски фонд.
В световната практика съществуват ефективни инструменти, които позволяват изграждането на системни връзки между бизнеса и образованието за ускоряване развитието на университетите, осигурявайки високи стандарти на научния и образователния процес. Един от тях е набирането на средства за образованието чрез дарителски фондове. Съвременният механизъм на дарителски фондове обхваща следните участници: университетите като производители на нови знания; бизнес общността като системни „донори“, завършилите висше образование като специални дарители, управляващите компании като оператори на увеличаване на целевия капитал. Общият социално-икономически ефект от дарителския фонд е концентриран в механизма на връзката между модела на привличане на ресурси, причинно-следствените връзки на благотворителността и съответните научни и образователни проекти, финансирани от дарителския фонд. Развитието на механизмите за набиране на средства за образованието като цяло и дарителското финансиране на университетите вчастност допринася за техния иновативен растеж и мащабиране на знанията и е ключов фактор за укрепване на междусекторното социално партньорство.
Целта на настоящото изследване е теоретичен и методологичен анализ на феномена на набирането на средства за образованието в съвременни условия, включително идентифициране на неговата концептуална основа, основни съставни компоненти, социално-икономическа цел и факторна специфичност.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 2 Точки