ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ УСЛУГИ ОТ НАСЕЛЕНИЕТО В БЪЛГАРИЯ: ОСНОВНИ ПРЕДПОСТАВКИ, ТЕНДЕНЦИИ И РЕГИОНАЛНИ ИЗМЕРЕНИЯ

Автори

Ключови думи
дигитални услуги, публичен сектор, региони, България

Дигитализацията на административните процеси и предоставянето на електронни услуги в България предизвика безспорно повишаване на административния капацитет не само на централни, но и на местните органи на властта. Същевременно различията в нивата на дигитални знания, умения и компетенции между българските региони предизвика определен дисбаланс в предлагането на дигитални услуги. Статията има за цел да представи някои основни тенденции в динамиката на избрани индикатори, отразяващи развитието на дигитализацията в публичния сектор. Специфичен фокус е поставен върху регионалните измерения на тези процеси, доколкото местните власти са изправени пред много по-високи предизвикателства в тази насока в сравнение с централните държавни органи.

JEL Класификатор: H70, L86, R50
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ПЕРСПЕКТИВЕН ПРОСТРАНСТВЕН МОДЕЛ ЗА УСТОЙЧИВО ПРЕРАЙОНИРАНЕ И ОСИГУРЯВАНЕ НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ

    Предвид процеса на обезлюдяване на Северозападния район за планиране и последващото влошаване на социално-икономическите индикатори в района е необходимо предприемането на действия по прерайониране на регионите от NUTS 2. Необходимостта от обособяването на ново райониране се обуславя от високата степен на изоставане на района в ключови ...

  • ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ДВОЙНАТА ФУНКЦИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР И ЕФЕКТИВНОСТТА НА БАНКАТА: ПРИМЕРИ ОТ БАНКОВИЯ СЕКТОР В АФРИКА

    В статията се изследва връзката между двойствената функция на главния изпълнителен директор (като човек, изпълняващ ролята както на главен изпълнителен директор, така и на председател на борда на директорите ѝ) и ефективността на банката въз основа на функ¬ционален структурен анализ (ФСА). Настоящото проучване допълва съществуващата ...

  • БЮДЖЕТ ЗА МАРКЕТИНГ СТИМУЛИРАНЕ НАРЕГИОНАЛНИ ПЧЕЛНИ ПРОДУКТИ НА БАЗА ЦЕННОСТ

    Целта на изследването е формиране на бюджет за маркетинг стимулиране на пчелни продукти от област Русе на база ценност. Регионалните пчеларски стопанства трябва да се интегрират помежду си, за да формират солидна организация за създаване на продукти с висока добавена стойност, респективно и формиране на солиден бюджет за най-ефективните ...