УПРАВЛЕНИЕ НА КРЕДИТНИЯ РИСК: СТРАТЕГИЧЕСКИ ПОДХОДИ КЪМ ДЕБИТОРСКАТА ЗАДЛЪЖНЯЛОСТ В ПУБЛИЧНИТЕ ДРУЖЕСТВА

Автори

Ключови думи
кредитен риск, дебиторска задлъжнялост, публични дружества

Настоящата статия разглежда стратегическите подходи към управлението на кредитния риск, свързан с дебиторската задлъжнялост в публичните дружества. Анализирани са теоретичните основи на кредитния риск, неговата роля в управлението на оборотния капитал и основните методи за оценка платежоспособността на клиентите. Представени са ключови инструменти като кредитна политика, факторинг, застраховане на вземания и внедряване на ERP системи. Особено внимание е отделено на международните и европейските стандарти за управление на кредитния риск, както и на практическите предизвикателства в българския контекст. На базата на анализа се прави извод, че управлението на кредитния риск следва да се възприема като стратегическа функция, изискваща комплексен и интегриран подход, който съчетава технологии, експертиза и организационна ангажираност.

JEL Класификатор: G32, M41
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ФИНАНСОВИ ИНСТРУМЕНТИ – ФАКТОРИНГ, ЦЕСИЯ. ОБЛАГАНЕ С ДАНЪЦИ

    Обект на разглеждане в статията са факторингът и цесията като финансови инструменти за краткосрочно финансиране на фирми с парични затруднения, както и предоставянето им на средства за постигане на по-добра ликвидност. Предмет на изследване е изясняването на конкретни действия и способности, използвани за събиране на вземанията от длъжници, така ...

  • ПЪТИЩА НА МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ТРАНСПОРТНИЯ СЕКТОР НА ГРУЗИЯ: СТРАТЕГИЧЕСКИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И РЕГИОНАЛНИ ПЕРСПЕКТИВИ

    Настоящото изследване оценява логистичния потенциал на Грузия и разглежда нейните перспективи да се превърне в ключов регионален транспортен хъб. Благодарение на стратегическото си географско разположение страната се радва на значителни транзитни предимства, но въпреки това инфраструктурните ограничения, проблемите с тарифите и геополитическите ...

  • РАЗХОДИ И КАЧЕСТВО НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В ЕС И БЪЛГАРИЯ – СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ

    В разработката се изследват въпросите, свързани със структурата, финансирането и качеството на училищното образование в ЕС и България. Образованието се интерпретира като процес на усвояване на знания, развитие на умения и формиране на компетентности, от една страна, и като дейност, която включва както обучението и възпитанието, така и ...