ПРЕЦИЗИРАНЕ НА КОРЕКЦИИТЕ НА ПАЗАРНИТЕ МНОЖИТЕЛИ ЗА ОПЕРАТИВНА ЕФЕКТИВНОСТ

Автори

Ключови думи
пазарен подход, пазарни множители, оценяване на предприятие

Изследването е свързано с една от спецификите на приложението на пазарния подход. При прилагане на методите на пазарния подход избраните предприятия за аналози трябва да имат сходни оперативни и финансови характеристики с оценяваното предприятие. Международните стандарти за оценяване (2017) изискват, оценителите да направят корекции на използваните множители. Касърова, Праматарска и Лазарова (2009) и Тодоров (2015) предлагат метод за корекция на пазар¬ните множители за странови риск и ефективност, когато пазарният подход се прилага в условията на формиращите се пазари. Ние прецизираме предложения от тях подход за корекции, като премахваме присъщите му рестрикции.

JEL Класификатор: G12, G30
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ХИБРИДНИТЕ ЗАПЛАХИ КАТО ЕКЗОГЕНЕН ИКОНОМИЧЕСКИ ШОК

    Целта на изследването е да обогати теорията за екзогенните икономически шокове и техните разновидности. По този начин ще могат да се обяснят флуктуации на бизнес цикъла, които в настоящия момент нямат категорично обяснение. Изведен е иконометричен модел в резултат на извършен регресионен анализ. На следващо място се допълва и материята за ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ЕМОЦИИТЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

    Емоциите са в основата на нашия социален живот. Те действат като филтри на възприятията, които засягат съзнателните ни действия и дори вземането на решения. Обхватът на приемливите емоции варира с културата, пола и възрастта. В много области на живота проявата на неадекватни емоции води до поява и на неприятности. Ето защо организациите изискват и ...

  • РОЛЯТА НА ИНОВАЦИИТЕ ЗА РЕЗУЛТАТИТЕ НА МСП

    Съвременната бизнес среда се характеризира с глобализация на пазарите, бърз технологичен напредък, скъсяване на жизнения цикъл на продуктите и услугите и традиционно придобивани ползи, които вече не са активи, на които компаниите могат да разчитат за развитие. Компаниите трябва да идентифицират нови възможности за диверсификация на продуктите и ...